Hvem er vi?

Brande Baptistmenighed er en kristen menighed – et åndeligt og synligt fællesskab af mennesker, der bekender deres tro på Jesus Kristus som deres og hele verdens frelser.

Som bekendende kristne er vi medansvarlige for, at Evangeliet bliver forkyndt i vore nære omgivelser, i vort land og i andre dele af verden.

Vi er sendt for at vise hen til Jesus Kristus som kilden til kærlighed, tilgivelse og nyt liv, som Gud giver os evner og nådegaver til at tjene Ham med.

Brande Baptistmenighed vil være en levende menighed, som gennem bøn og bibellæsning søger at vokse i tro. Vi vil være i bevægelse, glæde os og gribe de muligheder for vækst, Gud lægger til rette for os. Vi ønsker at leve i kærlighed til hinanden og til mennesker i den verden, som omgiver os.

Den overordnede opgave, vi er sendt til at arbejde på, er at være en del af Guds mission til verden, og for at kunne det, må vi aldrig ophøre med at søge Guds vilje og vejledning i både menigheden og vore personlige liv. Bøn og fordybelse i Guds ord er nødvendigt, for at vi som menighed og som enkeltpersoner kan blive rodfæstede i Kristus og lade os bruge i Guds mission.

Vi ønsker en åben menighed, hvor der er gode vækstmuligheder for menneskers tro på Jesus Kristus, hvor vi oplever kærlig omsorg for hinanden, hvor vi bestandigt søger ny indsigt i Evangeliets mangfoldighed og i fællesskab kan glæde os over at være medarbejdere på Guds gerning.

Frikirken med plads for alle

Brande baptistkirke er en er selvstændig lokal frikirke, som er tilsluttet Baptistkirken i Danmark og er en kirke for alle.

Her har du nogle nøgleord, som dækker over hvad vi som frikirke står for:

Åbenhed

Alle er velkomne til, også at undersøge hvad der foregår, og det koster ikke noget, at deltage.

Tryghed

Man kan deltage, så meget man har lyst, og man kan frit gå ud af døren igen.

Relevant

Vi ønsker at tjene Gud og forkynde evangeliet på en let forståelig måde, så det kan udleves i det daglige liv

Klassisk kristendom

Vi står får klassisk kristendom i en moderne og tidssvarende indpakning hvor indholdet er ansvar, tilgivelse og næstekærlighed i forholdet til Gud og mennesker