Værdier

Vores værdier

Brande Baptistmenighed anser Bibelen for at være den afgørende kilde til den kristne tro og det kristne liv. Derfor er det nødvendigt med et stadigt studium af hele Bibelen for at få Guds vejledning til vor tro og vore liv. Som Kristi legeme er menigheden en levende organisme, der henter sin næring i Guds Ord, og når vi stiller nye spørgsmål til Ordet, vil Gud ved Helligånden skabe liv og vækst og lade sin vilje med vore liv blive klar for os.

Brande Baptistmenigheds vigtigste mødested er gudstjenesten, hvor vi kommer sammen i glæde for at bede, lytte til forkyndelsen af evangeliet og dele vor tro i vidnesbyrd, lovsang, tilbedelse, dåb og nadver.worship service Brande Baptistmenighed døber kun mennesker, der bekender deres tro på Jesus Kristus som Herre og Frelser og derfor ønsker at lade sig døbe med troendes dåb til Kristus.

Brande Baptistmenighed fejrer nadver for at gøre Jesu frelsende gerning nærværende, virkeliggøre og forny den pagt, han har oprettet, og understrege fællesskabet mellem de deltagende. Alle, der tror på Jesus Kristus, kan deltage i nadveren.

Brande Baptistmenighed ønsker vedholdende at sætte fællesskabet i fokus. Det er vigtigt for os at børn, unge og voksne føler sig hjemme, trives og tager del i fællesskabets forskellige opgaver med de evner og nådegaver, hver enkelt får.

Brande Baptistmenighed ønsker gennem omsorg at være opmærksom på den enkelte. Det vil vi gøre ved at omslutte hinanden med kærlighed og tage os af hinanden, så den enkelte oplever tryghed og nærvær i både glæde og bekymringer.

Brande Baptistmenighed ønsker ved mission i vort lokalområde at nå mennesker med Bibelens budskab om frelse. Som menighed står vi sammen om at formidle dette personligt og som fællesskab, hvor missionsgrenene og vi alle betragtes som dele af den mosaik, der udgør menighedens fællesskab. Vi ønsker at styrke vort missionsarbejde ved forbøn og støtte.

Vi ønsker også at være i mission ved økonomisk at støtte missionsprojekter i andre dele af verden. Læs om missionen projekter, vi støtter.

Frikirken med plads for alle

Brande baptistkirke er en er selvstændig lokal frikirke, som er tilsluttet Baptistkirken i Danmark og er en kirke for alle.

Her har du nogle nøgleord, som dækker over hvad vi som frikirke står for:

Åbenhed

Alle er velkomne til, også at undersøge hvad der foregår, og det koster ikke noget, at deltage.

Tryghed

Man kan deltage, så meget man har lyst, og man kan frit gå ud af døren igen.

Relevans

We work to serve God and preach the Gospel in an easy and understandable way that you can apply to your daily life.

Klassisk kristendom

Vi står får klassisk kristendom i en moderne og tidssvarende indpakning hvor indholdet er ansvar, tilgivelse og næstekærlighed i forholdet til Gud og mennesker

Scroll to Top